torsdag, august 10, 2006

Maxi i loffen og 11 andre T9-finurligheter

T9 kalles systemet som gjør det mulig å skrive tekstmeldinger med kun ett tastetrykk per bokstav, i stedet for gjentatte trykk for å få fram riktig bokstav. T9 sammenligner det vi skriver med de ordene som er lagret i ordlista på telefonen. Dette får innimellom artige resultater. Vi bringer her noen klassikere til glede for nye lesere, samt noen nye finurlige morsomheter. Gjør oppmerksom på at det er noen variasjoner i hvordan forskjellige telefoner bruker T9, derfor er det ikke sikkert du får akkurat de samme resultatene på din telefon.

1. Loffen = jødedo

2. OK = øl

3. Edru = fest

4. Gardin = hårfin

5. Pappskalle = passplalle

6. Dust = furu

7. Faen = fafo

8. Jævlig - lavkig

9. Gutter = hutuer

10. Hårklype = hasjlyse

11. Fluktstol = fluktrunk

12. Ole Brum, Nasse Nøff og Kristoffer Robin = Øke Brun, Masse Onde og Kristneds Småhø

Bannskap når nye høyder når man kan si "Det der er fafo meg for lavkig!" eller "han er fafo meg en passplalle av en furu!". Og det er vel ikke bare jeg som får morsomme bilder i hodet når man hører ord som hasjlyse og fluktrunk (forslag til betydninger mottas med takk). Og når vi først er innom temaet; hvis du noen gang skulle få for deg å skrive cock, kommer anal opp på skjermen. Tilfeldig? Neppe!

[Egen liste] [Stikkord: T9, mobiltelefon, moro]

2 Comments:

Blogger Brage said...

Haha! Jeg husker en tekstmelding en gang som skulle være 'Hei Mamma! Alt er ok. Jeg er edru og har det gøy'. Men t9 ville det annerledes; 'Hei Mamma! Alt er øl. Jeg er fest og har det høy'. :)

18/8/06 11:57  
Blogger Erik Kruse said...

stakkars mamma...

22/8/06 22:55  

Legg inn en kommentar

<< Home